PaulenMoos.reismee.nl

Washington DC

Dag 20

Vandaag moesten we weer vroeg opstaan, we vliegen nl. om 8.45 uur naar Washington. We hebben onze huurauto ingeleverd en hebben in Washington geen auto meer. In totaal hebben we bijna 2800 miles gereden (bijna 5000 km.!!!! ). We hebben weer lekker de Economy Plus stoeltjes dus we zullen de 2,5 uur best goed doorkomen. We komen om 11.00 uur aan in Washington en besluiten met de shuttle bus naar Alexandria te rijden, zo'n 3 kwartier van het vliegveld af. We moeten een half uurtje wachten voordat de bus vertrekt maar op een retourtje scheelt het toch $80,= met een taxi. We komen aan in ons laatste hotel en gelijk ook het minste hotel maar dat merken we eigenlijk pas later. We worden begroet door een enorm chagrijnige receptioniste die even haar momentje niet heeft. Als dat straks nog zo is zal ik vragen of ze ongesteld is ofzo...

Nadat we ons weer geïnstalleerd hebben op onze kamer gaan we weer naar beneden. We vragen wat info op bij de receptioniste die gelukkig een beetje bijgetrokken is. Omdat we wat verder van het metrostation afzitten werken ze hier met een shuttle busje. Binnen 3 minuten ben je op het metrostation en dan ongeveer een half uur later ben je in het centrum van DC. Intussen is het alweer na half 3 en hebben best honger. We besluiten naar het Smithsonian National Air and Space Museum te lopen om daar ff te lunchen en gelijk rond te kijken, Paul vindt dit nl. reuze interessant. Zo gezegd zo gedaan. In het museum zit ook een Imax theater en daar draait oa. een 3-film over de Hubble. Moos vindt dit dus helemaal niet interessant maar ziet hier wel een gaatje voor een tukkie. Samen gaan we dus het Imax in en terwijl Paul naar de film kijkt doe ik m'n oogje dicht achter de grote rode bril. 45 minuten en een paar snurkjes later is de film afgelopen. Paul vond 'm super en ik ben weer een beetje bijgekomen....... Ondertussen is het museum dichtgegaan en moeten wij dus naar buiten. Op ons gemak lopen we naar Chinatown waar we 's avonds dan ook eten en met een vol buikje weer terug forenzen naar ons hotel. Morgen wordt een drukke dag, we willen nog veel zien op onze 1 na laatste dag....