PaulenMoos.reismee.nl

King Kauw

Dag 12 staat in het teken van: KOKEN!!!! We krijgen vandaag een halve dag kookles, altijd leuk weten we uit ervaring, we hebben eerder kookles gehad op Bali. Wat we nog niet weten is of we dat met z’n 2-tjes gaan doen of toch met een groep. Maar dat merken we snel genoeg.

We worden om 9.00 uur opgepikt en er zitten al heel wat mensen in de auto, 6 in totaal, met verschillende nationaliteiten. 2 Chinese meisjes (Poh en Karen), een stel uit Hawaii (Talia en Alex) en een stel uit Biaritz (Julie-Anne en Adrian). Later zullen nog 2 meiden uit België aansluiten (Nathalie en Heidi).

Onze lerares van vandaag is Juwie. We gaan naar een andere locatie blijkbaar dan gepland maar dat maakt ons niet uit. Wij hopen op of een airco of een openlucht keuken, het is weer bloedheet! Gelukkig voor ons is het een openlucht keuken en hangen er ook ventilatoren. Bij aankomst krijgen we een papiertje voor onze neus geschoven en we moeten dus aankruisen wat we willen maken. Paul en ik kiezen ieder wat anders, dat is leuker dan allebei hetzelfde maken.

Ik zal onze gerechten even opschrijven:
Pad Thai (gewokte noodles met groenten en tofu)
Stir fried cashew nut with chicken ( gewokte kip met cashewnoten)
Hot&sour prawn soup (zoet/zure garnalensoep)
Chicken in coconut milk soup (kippensoep met kokosmelk)
Green&red curry paste (groene en rode curry pasta)
Red curry with chicken (rode curry met kip)
Green curry with chicken (groene curry met kip)
(groenteloempiaatjes)
(bananenloempia’s), heerlijk met dipsaus van gecondenseerde melk

Ik zal niet de hele dag uitschrijven maar neem van mij aan dat het hartstikke leuk was! Veel lol gehad en gewoon lekker gekookt. Simpel, snel en smaakvol! De foto’s zeggen hoop ik weer genoeg. King Kauw (eet smakelijk)…

Anke

Wat een mooie verhalen en prachtige foto's weer!
Ik lees en kijk ze mee, geniet mee van alles!
Fijne vakantie nog verder!

Leon

Leuk guys al die verslagen...is toch werelds dat dit allemaal zo kan......geniet nog van je laatste week daar:) grtz