PaulenMoos.reismee.nl

Rustig aan vandaag..... (Dag 11)

Niets, helemaal niets!!! Wat gaan we doen; H E L E M A A L N I E T S!!!!

Niks nada nakkes aan excursies, we gaan het een dagje rustig aan doen. We hebben gisteravond al besloten dat we niet in het hotel gaan ontbijten dus kunnen we sowieso uitslapen en dat doen we dan ook lekker. We hebben in ons Thailandboekje een café zien staat wat westerse ontbijtjes maakt, lijkt ons heerlijk na al dat ge-ei. Omelet, kluts, spiegel, omelet, kluts, spiegel, we worden het een beetje zat. Kunnen we dan niets anders eten, wel hoor, gekookt ei! En Thais eten maar daar hebben we tot nog toe geen zin in gehad ’s ochtends vroeg.

We pakken dus en tu tuk naar het adres van het café maar hee, die straat bestaat helemaal niets volgens de tu tuk meneer. In de aangrenzende straat vragen we het ook eens bij een info-center maar nee hoor, daar hebben ze ook nog nooit van deze straat gehoord. Een foutje in het boek dus! We vinden al snel genoeg een ander tentje en daar verkopen ze gelukkig ham/kaas sandwiches. Alleen besmeren ze die hier met heel veel mosterd-honing saus. Lekker hoor, maar niet als je alleen maar ham en kaas wilt. Nou goed, ontbijtje erin en we besluiten naar de Warorot markt te lopen. We lopen in een hele leuke winkelstraat, verder weg van ons hotel maar ontzettend leuk, een aanrader. Veel zilverwinkeltjes, zijde, kleding, van alles. Deze kant van Chiang Mai kennen we nog helemaal niet, het is de Oude Stad. We komen ook langs een tourkantoortje waar we een privé-chauffeur huren voor as. zondag. Wij willen graag naar Bo Sang, het parasoldorp (later meer…), onze laatste excursie op het vasteland, wie weet wat we op Koh Samui nog gaan doen. Ook komen we ineens een heel leuk tempelcomplexje tegen, zo gek hebben we ze nog niet gezien. We genieten van de levende beestjes die er rond lopen en vliegen maar ook van alle beeldjes die her en der verspreid staan. En wat het vandaag weer voor feestdag is weten we niet maar er komen enorm veel monniken op dit complex af, we vragen zelfs of ze even willen poseren! Ook kopen we wat vogeltjes die we daarna vrijlaten, ze zijn voor good luck, nou, wie wil dat nou niet?!

De Warorot Market, dat is me er 1-tje hoor. Deels overdekt, deels buiten. Je kijkt je ogen uit. Wat verkopen ze hier niet? Wij besluiten in ieder geval onze lunch hier te kopen, voor het eerst dat we echt op straat eten. Er staan een aantal kraampjes met ogenschijnlijk lekkere hapjes dus we gaan gewoon wat proberen. Paul z’n grote vrienden, de dim summetjes en ik koop een soort poffertjes. Ze zien eruit als hele luchtige poffertjes met lente-uit erin maar er zit ook een soort zoete schuimvulling in, het smaakt heerlijk! Daarna open we een soort appelbeignets, kleine platte flapjes, ook met lente-ui erin en die worden nog even gefrituurd. Je krijgt alles mee in een plastic zakje, saus wordt er overheen geschonken en je krijgt een satéprikker mee, hoe eenvoudig maar fantastisch lekker! Al met al zijn we zo’n 90 Baht kwijt, nog geen €2,50

De markt is echt ontzettend groot en dus duurt het wel even voordat wij weer op huis aan gaan. Maar, we zouden vandaag niet veel doen dus we pakken weer een tuk tuk en gaan terug naar het hotel, lekker luiwammesen aan het zwembad. De avond brengen we weer door in de night bazaar en ik moet voor de 1e keer mijn nieuw te maken kleding passen, spannend. Na wat kleine aanpassingen moet het goedkomen, vrijdagavond weer doorpassen en dan is zondag alles klaar. Ik heb 1 meegenomen winterbroek broek 2x na laten maken en had 3 kopietjes bij me van bloesjes uit de Wehkamp. Daarnaast nog een broek na laten maken die ik meegenomen had voor de vakantie, zit fantastisch maar hij hangt van draadjes nog aan elkaar, tijd dus voor een nieuwe. Speaking of nieuwe, morgen weer een nieuwe dag, toedelssssssss……