PaulenMoos.reismee.nl

Leuke plaatjes

Dag 17

Mooie plaatjes

Via Fort Lauderdale rijden we vandaag naar Miami. Het is soms best lastig te bepalen wat je die dag gaat doen. Rij je in 1x naar je bestemming, hou je ergens een tussenstop, hoe lang wil je daar stoppen? We besluiten eerst maar even te ontbijten, koffer in te pakken en dan naar Fort Lauderdale te rijden. Op zich dichtbij Miami zodat we niet daarna weer een heel stuk in de auto zitten. Best leuk autorijden maar niet als het zo warm is, je wordt er toch suf van. En eerlijk is eerlijk, ik vind het niet prettig om hier te rijden. Vier-vijfbaanswegen, iedereen mag rijden waar ie wil, nee niks voor mij. Ik heb 2x een stuk gereden in het zuidwesten en dat was prima. Lekkere lange stukken zonder veel gedoe. Fort Lauderdale is +/- 3 uurtjes rijden. We gaan daar lunchen en een beetje rondhuppelen, het wordt ook wel het Venetië van de USA genoemd. Nadat we redelijk snel een parkeerplaats ebben gevonden schuiven we aan bij een eettentje op de boulevard. We kiezen voor een lekkere burger en lopen na de lunch lekker over de boulevard. Mensjes kijken op het strand en lekker genieten van het zonnetje, het is ook hier wel prachtig weer! Daarna gaan we de auto weer ophalen en rijden naar het gedeelte waar de zogenaamde grachten zijn. Hier liggen echt de meest fantastische boten voor de meest fantastische huizen, niet normaal. Je kijkt je ogen uit! Even weer wat foto's nemen, achter een mooi blauw vogeltje aanzitten en dan weer richting auto. We rijden op het gemak naar Miami en komen bij het hotel aan. Het hotel ligt in de Art Deco wijk van South Beach, DE place to be in Miami. Hier schijnen de meest mooie mensen te wonen en het is hier zeer Spaans georiënteerd. Dit komt door de vele migranten uit Cuba. Onze kamer is dit keer vrij klein, 2 grote bedden, dat wel maar verder weinig bergruimte en dat is niet handig voor 2 koffers, 2 rugtassen en wat winkeltasjes. Weer ruimen we alles op, even lekker douchen en dan de stad in.

Buiten dat ik het heel leuk vind in Miami te zijn (na Miami Vice altijd al willen bezoeken) heb ik nog een goede reden. Sinds een jaar of 2 kijk ik op Discovery naar de serie Miami Ink, voor diegene die niet weten wat dat is, het gaat over een tattooshop in Miami. En aangezien daar fantastische artiesten werken wil ik daar graag nog een tattoo laten zetten. De meeste van jullie weten wel dat ik erg van de tattoo's ben en helaas niet zoveel tattoo'ss kan/wil nemen als ik zou willen maar hier maak ik graag een plaatsje voor vrij. Daarnaast ben ik een groot fan, lees kwijlende liefhebber, van Ami James dus dat zou 2 vliegen in 1 klap betekenen. Op de kaart blijkt dat de shop bijna om de hoek zit, ik kan niet wachten.....net voordat we bij de shop zijn komen we nog langs een winkeltje waar ik Ed Hardy schoenen zie. We gaan even naar binnen en na 20 minuten verlaat ik eindelijk!!!!!!!!!! De winkel met een paar supergeweldige EH gympen en T-shirt.... Helemaal blij dus! Nu nog een paar minuten lopen en dan ben ik er, wordt er bijna nerveus van. De 1e die ik voor de shop zie is Darren, een poepie maar ik zie toch liever iemand anders... Helaas, geen Ami, en geen Chris en Chris. Ik vraag naar Chris Garver, degene door wie ik getatoeëerd wil worden maar waarvan ik ook weet dat hij op vakantie is/was. En hij is nog steeds weg, jammerrrrrrr. Ami, Tim en de andere Chris werken alleen op afspraak. Tjee.. En dan komt nog de prijs, 1 tattoo is $400,=, goeidedag en ik had nog wel 2 ontwerpen meegenomen. Nou ja, als het toch door Ami gedaan kan worden en dan heb ik het wel over voor 1 maar het gaat niet werken. De ongelooflijke ongeïnteresseerde hork die in de shop werkt gaat al met een ander verder voordat ik uitgevraagd ben, daar gaat mijn enthousiasme. Dan maar niet, het moet wel leuk blijven. De shop ziet er trouwens ook niet meer zo uit als op TV, een beetje ouwe meuk is het. Wel hangen er mooie schilderijen maar dat is het dan ook. Een beetje teleurgesteld loop ik dan ook de winkel uit, deze vakantie gaat er niet getatoeëerd worden! Ik bewaar ze wel totdat we naar LA gaan, kijken of het bij Kat von D. anders gaat

Wink
.

We lopen naar Lincoln Street, het gebied om te eten en drinken. Het is helaas al zo laat geworden dat ik over m'n honger heen ben. Daarnaast voel ik me ook niet echt lekker, het is 29 graden en een luchtvochtigheid van 85% of zo, echt zo benauwd. En dat wordt de komende dagen niet anders! Verder dan een bord antipasti kom ik niet, ik wil naar bed, lekker slapen, moet echt wennen aan deze hitte.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!