PaulenMoos.reismee.nl

Tonijn is het toverwoord

Dag 15

Vandaag beginnen we de dag vanuit het grootste winkelcentrum van Florida. 277 winkels, dat belooft wat! Nadat we een kleine beetje verkeerd gereden zijn komen we er aan. En het is enorm! We gaan eerst even ontbijten want op een lege maag kan je natuurlijk niet shoppen. Daarna lopen we winkel in, winkel uit. We kopen nog wel wat maar niet heel veel, je moet toch altijd rekening blijven houden met je 23 kilo he. Na deze shopbeleving rijden we vanuit Orlando naar Clearwater, zo'n 2,5 uur zonder verdere uitstapjes. We vinden de omgeving van Florida erg leuk en zijn dan ook zeer benieuwd waar we vandaag heengaan. Clearwater staan nl. erg bekend om zijn stranden.

Omdat we pas om een uur of 4 aankomen is er niet veel tijd meer om op het strand te gaan liggen. We rijden wel naar het strand en lopen lekker over de boulevard en de pier. Gewoon, een beetje relaxen. Daarna gaan we eten in een hotel dat aan de boulevard ligt en eten er de lekkerste gegrilde tonijn ooit. Zo hebben we toch nog een leuk einde van de dag en hebben we het strand gezien, lekkerrrrrrrrrrrrrrrr.

Dag 16

Van Clearwater rijden we vandaag naar Fort Myers. Weer 2-2,5 uur rijden en hopelijk hebben we vandaag tijd om even op het strand te gaan liggen, hier schijnen ze nl. ook weer lekkere strandjes te hebben. We vinden het hotel best snel, checken in, vragen het e.e.a over de omgeving en gaan snel naar de kamer. Het is mooi weer dus we kunnen lekker naar het strand, de 1e keer in al die tijd dat we hier zijn. Bikini aan en daar gaan we. We rijden richting Sanibel, daar liggen de mooiste strandjes maar we besluiten eerst te gaan lunchen bij The Mucky Duck, een door de receptioniste aangeraden tentje. We hebben een heerlijke lichte lunch met verse vis. Aan het tafeltje naast ons is nog een stel komen zitten, Amerikanen. We raken aan de praat en hij blijkt op zijn praatstoel te zitten, heel gezellig en vol nuttige tips. 1 maar.... Het wordt later en later, zo komen we nooit op het strand terecht! Uiteindelijk gaan we richting strand en hebben er toch nog 1,5 uur gelegen en gebadderd, heerlijk! Ik kan dat echt missen he, dan heb je zon, je weet ook dat er strand is en je hebt er eigenlijk geen tijd voor, heel jammer. We doen natuurlijk genoeg andere leuke dingen maar ik hou zo van het strand..............

Na het strand vertrekken we weer richting hotel om even te lanterfanteren. Vanavond gaan we in nog een aangeraden tentje (Parrot Key) eten, deze staat bekend om zijn Caribische grill. Als we er aankomen moeten we een minuut of 20 wachten. We besluiten aan de bar een lekkere cocktail te nemen, weer zo'n vakantiegevoelmomentje. We hebben er heeeerlijk gegeten, net zo lekker als gisteravond.