PaulenMoos.reismee.nl

Magic Kingdom/Animal Kingdom

Dag 13 en 14

Magic Kingdom/Animal Kingdom

Op dag 13 en 14 hebben we een dagje pretpark gedaan. De 1e dag zijn we naar Magic Kingdom geweest en de volgende dag naar Animal Kingdom. Magic Kingdom is zeg maar het originele park waar alle figuren zoals Donald Duck, Mickey, Goofy etc. 'wonen'. Ontzettend leuk, veel te doen maar wel zeg maar, op kleine kinderen georiënteerd dus geen hele wilde achtbanen en zo. Niet erg want daar hebben ze weer andere parken voor. We zijn er wel in 1 geweest hoor, een hele overwinning voor Moos! Die krijgt altijd de slappe lach van dit soort dingen (net als skydiven trouwens)... Animal Kingdom is meer een soort dierentuin met daarin verstopt wat attracties, we hebben zeker een paar leuke gezien. Daar wel een 'wilde' achtbaan, Mount Everest en die zijn we toch maar even voorbij gelopen. Wel hebben we de Kilimanjaro Expedition gedaan, 45 minuten in de rij gestaan en we vonden het erg tegenvallen. Je moet je hier voorstellen dat men doet alsof je op safarivakantie gaat en onderweg allerlei beesten ziet en zogenaamd een baby-olifant uit handen van stropers moet zien te krijgen. Tja, heel spannend allemaal als je onder de 8 jaar bent of zo maar voor 40-ers wordt het een beetje lachwekkend. Je hebt trouwens geen tijd en kans om te fotograferen want er wordt nergens bij gestopt en het is zo hobbelig als de pest. Nou ja, been there, done that zeggen we maar....We hebben trouwens echt schitterend weer gehad, hoog insmeer-gehalte, dat wel en vochtig he, je loopt de hele dag te zweten. Maar, we hebben in het in beide parken erg naar ons zin gehad. Er is genoeg te zien en te doen, de parades zijn leuk en het is allemaal super opgezet. Helaas hebben we niet echt tijd om nog meer parken te bezoeken, althans, daar kiezen we voor. We doen liever een volgende keer nog een paar parken als dat we er nu als idioten doorheen sjezen en zeggen dat we ze 'gezien' hebben. Tja en wat kan je nog meer vertellen over pretparken, de foto's zeggen genoeg toch?!