PaulenMoos.reismee.nl

Taking it slow

Dag 7

Dag 7 alweer maar het lijkt alsof we hier al weken zitten. Bijna iedere dageen andere omgeving, zien mooie dingen en maken lange dagen. Het weer is goed opgeknapt sinds Flagstaff. Nu is het bijna iedere dag 25 graden. Heerlijk weer, beetje wind dus dat betekent goed insmeren. Iets dat we de 1e zonnige dag zijn vergeten en daarna met rode nekjes en neuzen rondliepen. Ook hebben we na 2 dagen weer eens Internet dus dat wordt alle mailboxen en Hyvespagina's checken. En ook de telefoons hebben weer bereik.

De wekker gaat weer om 7.30 uur, we gaan eerst ontbijten en dan rustig aan richting Moab, Utah. Dit is de 3e staat die we aan gaan doen. We wilden gister nog naar het '4-statenpunt' maar dat is under construction. Maar goed dat we dat weten anders hadden we een uur voor nop gereden. Na een enerverend ontbijtje rijden we Mexcican Hat uit en rijden door het mooie landschap eerst naar het plaatsje Bluff. Hier zien we al gauw een toeristische trekpleister. Bij het Bluff Fort is nl. een Mormoons kolonistendorp nagebouwd. Als we in gesprek komen met 1 van de vrijwilligers blijkt dat haar over, over, over, overgrootouders hier gewoond hebben. Als eerbetoon aan die tijd houden de mensen het hier netjes en bouwen nu zelfs nog huisjes na of kopen spullen op zoals oude huifkarren. Een paar van die karren zijn in Duitsland gekocht waar een verzamelaar e had staan. Erg leuk om te zien.

Na Bluff rijden we weer verder. Het landschap verandert van rood gesteente naar groene velden. In de verte zien we zelfs bergen. Onderweg stoppen we weer voor wat leuke fotomomentjes. Bij Moos vallen de luikjes dicht, ik ben zo moe. Als we in Moab aankomen besluiten we dan ook om het even rustig aan te doen. We checken in, pakken wat spullen uit en gaan een uurtje slapen. Uitgeslapen worden we een uur later wakker. We besluiten naar het Visitor Centre te gaan voor wat info over de parken, ergens wat broodjes te kopen en mee te nemen. Het VC heeft leuke en goede informatie voor ons. Zij raden ons aan vanmiddag nog naar het noordelijke deel van Canyonlands te gaan en daar het mooiste stuk te bekijken en morgen naar de Arches. Wij wilden dit in 1e instantie omgekeerd doen omdat we dachten in Canyonlands meer tijd nodig te hebben. We nemen het advies ter harte, rijden naar de bakker en nemen lekkere broodjes, melk en jus d´orange mee. Na een half uurtje rijden komen we in Canyonlands aan en besluiten direct naar het mooiste uitkijkpunt te gaan en op de weg de andere look-outs mee te pakken. Dead Horse Point is de plek waar een deel van Mission Impossible II is opgenomen en waar Thelma en Louise het ravijn inreden, dit even voor de filmliefhebbers. Het uitzicht is ook hier weer mooi maar we vonden de Great Canyon mooier. Het waait hier enorm maar dat is niet erg want het is vandaag 29 graden. Heerlijk om hier te zijn. Langzaam aan rijden we terug richting motel, we hebben weer veel gezien vandaag. Vanavond nog lekker ergens eten, een wasje draaien in het motel en dan het reisverslag weer bijwerken. Drie reisdagen verwerken en foto´s erop knallen. Het is even werk maar ik doe het graag....

minga jongen

wat een mooi verslag, maar ik vlieg er wel doorheen, zelf nog steeds heel druk.
hoop je gauw weer te zien.

Gerard Spoorenberg

Servus Mo en Paul!

Zo te zien zijn jullie weer lekker aan het genieten! En groot gelijk!

Hele fijne vakantie verder nog en tot een volgende keer.
Geer

pa / willy

hallo paul monique , mooie foto,s en verhalen zo te zien gaat het goed met jullie probeer wel te bellen als jullie weer in de bewoonde wereld terug zijn lieve groetjes van ons