PaulenMoos.reismee.nl

Twee dagen met de Ozzies

Op het moment dat ik dit type, zitten we in het vliegtuig naar Robert en Rose (voor diegene die dat nog niet weten, dit is mijn neef en zijn vrouw). Het is vandaag maandag en sinds zondag zijn wij bij onze Australische vrienden geweest. Zondag hebben we onze spullen maar weer eens ingepakt en op de ferry richting Manly gestapt. We gaan slapen bij Geri en Calvin en zullen 's middags lunchen met z'n allen; Teri&Cathy, Cathy R. en Geri&Calvin. Wanneer we een half uur na vertrek uit Sydney aankomen in Manly staan ze ons al op te wachten. Het enthousiasme wat die mensen altijd uitstralen is zo hartverwarmend. We rijden naar hun huis, nog geen 10 minuten verderop en krijgen een warm welkom. Wat een schitterend huis hebben zij! Teri & Cathy's huis hebben we vorig jaar mogen bewonderen, dat was toen net klaar en is een huis vol gadgets en echt supermodern, misschien zelf een beetje te modern naar onze smaak. Maar dit huis, WAUW!! Groot, ruim, licht, prachtig interieur, supermooie moderne keuken met alles erop en eraan, een enorm gasfornuis waar menig kok jaloers op zou zijn, een waanzinnig terras en beneden nog 2 appartementen waar oa. zoon Peter woont, het andere appartement wordt verhuurd. Helemaal supergeweldig dus! We krijgen een eigen slaap- en badkamer toegewezen en krijgen gelijk een tour door het huis. Hun slaapkamer is geheel is Japanse sfeer wat mij natuurlijk erg aanspreekt, mooie badkamer erbij en een inloopkast, meiden, die willen we allemaal hebben! Ik weet het, ik heb er 1 maar deze is GROOOOOOOOOT!!!!

We ruimen onze spullen een beetje op, frissen ons op, drinken nog wat en maken kennis met zoon Peter. Hij is 23 en net afgestudeerd en geheel onverwacht heeft hij al een baan aangeboden gekregen en dat is vrij uniek, meestal duurt het wel even voordat het lukt om een baan te krijgen in Sydney. Maar goed, hij heeft het voor elkaar en heeft hij dus en een baan en een waanzinnig leuk appartement wat wij ook nog even mogen bewonderen. Voor iemand van 23 jaar heeft hij het zeker niet slecht, in dat appartement willen wij zelfs wel wonen. We hebben al voorgesteld om een huisruil te doen voor de vakantie maar gek genoeg weten ze nog niet of ze dat willen.....

Na deze introductie komt Cathy R. binnen en het is leuk haar ook weer te zien. Zij is heel vaak op reis, mede doordat 1 van haar dochters in het buitenland woont, eerst in Londen en nu in Berlijn. Cathy is weduwe en zij geniet nu van het leven door veel te reizen. Nadat we ook met haar even hebben gekletst gaan we richting het restaurant. Cal & Geri wonen in een heuvelachtig gebied, nou gaat lopen naar beneden best goed maar we vrezen met grote vrezen voor de terugreis. Het is trouwens heerlijk weer vandaag, 27 graden en heerlijk zonnig. De stranden liggen vol, veel mensen liggen in het water of de mensen zijn lekker aan het lunchen op de terrasjes. Op het terras zitten Cathy&Teri ons al op te wachten, wat is het weer leuk om ze zien! We hebben ene lekkere, wat lange (komt door de wat trage bediening) maar het is o zo gezellig. Zo zitten we wel een paar uurtjes en dan nemen we weer afscheid van C&T. Wij gaan met C&T mee naar huis, Cathy ook en daar genieten we nog verder. Als Cathy later naar huis gaat is het alweer een beetje etenstijd en gaan Geri, Peter & Calvin het diner voorbereiden. Natuurlijk wordt het een bbq maar omdat het weer slechter is geworden, het regent zelfs een beetje, eten we binnen en wordt alleen het vlees op de bbq gegooid. Maar wat is het lekker en wat is het gezellig. Ze nemen ons nog even mee naar Edwin Street, die door de bewoners zo extreem uitgedost wordt met Kerstverlichting, heel leuk om te zien. Na een half uurtje zijn weer thuis en kletsen nog wat verder. Normaal gesproken zien we elkaar ook wel een paar uur of een dag maar omdat je dan met 6 of 7 personen bent zijn de gesprekken toch ietsje meer oppervlakkig en nu leer je elkaar veel beter kennen. Het is dan ook 23.15 uur als we naar bed gaan, we zijn versleten. Vanmorgen was ik al wakker sinds 4.15 uur en heb eigenlijk nauwelijks meer geslapen dus ik zou nu wel even heerlijk kunnen nappen. Helaas, we hebben een slechte nacht, te warm, te.... te ....., we weten eigenlijk niet precies hoe het komt maar als de wekker gaat om 8.00 uur zijn we niet heel blij om er uit te moeten.

Maandagochtend, wat gaan we doen want het weer werkt niet mee, het is helemaal grijs buiten, bah! Dat wordt dus geen strand.... We besluiten met Cathy naar de middageditie te gaan van het IMAX om daar 'Journey to Mecca' te gaan bekijken, 'de reis naar Mekka' en daarvoor nog even te gaan lunchen. Ondertussen meldt Cathy R. zich ook aan en om 11.00 uur begeven we ons naar de ferry. In Sydney aangekomen gaan we met de trein richting Darling Harbour en daar ontmoeten we Cathy. We lunchen lekker in een zaakje naast het IMAX en om 14.00 uur begint de film. Na afloop zeggen we allemaal iets anders te hebben verwacht, meer een documentaire, maar dit was zeg maar een verhaal. Desalniettemin een hele mooie voorstelling, wat is dat Mekka enorm groot zeg en een mensen, niet normaal. Ik zou er best wat meer van willen weten. Na de voorstelling nemen we weer afscheid van Cathy en reppen wij ons weer naar de ferry. Thuis aangekomen drinken we nog een kop thee, pakken de koffers en worden we afgezet door Geri bij de fast ferry en nemen we afscheid. Het was ontzettend leuk en gezellig maar ik kijk ook ontzettend uit naar onze laatste dagen in de Goldcoast....

Bye Bye

X

ps. intussen is dit alweer een oud verhaal want dit is alweer onze 2e dag hier. Het is ontzettend leuk om Robert, Rose en Sasha weer te zien, we genieten van iedere minuut. Vanmiddag gaan we naar Pim&Maria, Rose kan niet mee vanwege haar rugproblemen. Hopelijk gaan we zo nog even naar het strand, het weer is niet heel geweldig. Wel warm, maar benauwd en weinig zon, helaas, daar gaat mijn idee om nog even 3 dagen aan het strand te vertoeven. Maar dit is ook leuk!

Marijke en Nico

Wat leuk om weer wat bekende mensen te zien.
Over het algemeen waren jullie deze vakantie toch op elkaar aangewezen.
Imax films zijn over het algemeen echt prachtig. Yourney to Mecca ken ik nog niet.
Geniet ze nog een paar dagen.
Groetjes Marijke en Nico

Eric en Petra

Zo te lezen hebben jullie het heel erg mooi gehad. We hopen jullie aanstaande donderdag veilig hier in Vlaardingen te zien. We wensen jullie een hele goede reis terug.
Dikke knuffel
Eric & Petra