PaulenMoos.reismee.nl

Ik ben er bijna……..

Nou, 8 uur 's ochtends, net m'n oogjes open en ga maar weer gelijk een blogje schrijven want anders blijf ik achterlopen. Nog wel even 300.000 foto's doorspitten voor jullie maar dat doe ik natuurlijk graag.

Gisteren, vrijdag, was onze laatste dag in Melbourne. We staan weer niet al te laat op, is zo zonde van je dag he, hebben weer het 'ik ga vliegen ritueel' van spullen bij elkaar zoeken, koffers pakken, inchecken via Internet, uitchecken en de koffers laten opslaan. Daarna duiken we de stad in om eerst even te ontbijten en daarna de tram te pakken richting de dierentuin. In iedere stad gaan we naar de dierentuin hoewel we daar in Perth echt geen tijd voor hadden, hier maken we er nog even tijd voor. Na wat gedoe in de tram met de kaartjes, die we uiteindelijk niet gekocht hebben (ja, we hebben zelfs echt zwart gereden), komen we aan bij de Zoo. Hij ziet er niet al te groot uit maar wat is ie leuk gebleken! Heel compact maar heel veel te zien. Een onwijs leuke vlindertuin waar de vlinders gewoon op je hoofd komen zitten en Paul z'n pet was erg gewild! Normaal gesproken zijn we wel weer in 2 uurtjes een dierentuin uit maar hier hebben we toch een kleine 3,5 uur gelopen en heul veul foto's gemaakt.

Na de dierentuin weer richting stad, onze Edgecombe fles wijn uit de handbagage gevist en richting 'onze' Chinees gelopen waar we al eerder geluncht hebben. Zit even te twijfelen of ik dat uit moet leggen van die fles wijn.... Nou ja, doe toch maar wel... In Australië hebben niet alle restaurants licenties om drank te schenken en mag je dus je eigen drank meenemen (BYO oftwel Bring Your Own), dat varieert van wijn tot bier (en zelfs je eigen taart mag je soms meenemen, dat valt ook onder BYO). Soms mag je alleen wijn meenemen omdat ze wel bier mogen schenken etc. Soms betaal je 'kurkgeld' van AUS$2,= p.p., soms helemaal niets. In ons geval was het wel handig want de handbagage moest zeker nog iets lichter worden en dat lukt prima met 1 fles wijn minder. En deze was lekkerrrrrr; een Chenin Blank, late harvest 2009, ik zeg het er maar bij voor de liefhebbers! Na een ongelooflijk heerlijke 'sweet & sour pork' gaan we nog heel even shoppen om daarna naar het hotel te gaan en de koffers op te pikken, we moeten om 18.00 uur ongeveer weg. Waarschijnlijk komen we ruim op tijd aan op het vliegveld maar op de heenreis was het erg druk op de weg in de spits en te laat komen willen we natuurlijk ook niet.

Zoals verwacht komen we 1,5 uur voor tijd aan terwijl dat bij binnenlandse vluchten maar 45 minuten hoeft te zijn maar het maakt niet uit. We gaan ff lekker zitten, en dan is het alweer tijd om in te checken. Anderhalf uur later komen we aan in Sydney, helaas heb ik m'n 1e blog niet afgekregen in het vliegtuig want er beek een Zuid-Afrikaanse meneer naast mij te zitten die mijn blog mee zat te lezen. Ik nog voor de gein zeggen in het Engels 'je zit toch niet mee te lezen he?''maar dat deed ie dus wel. En zo heb ik 3 kwartier Nederlandse woorden in het Afrikaans met hem doorgenomen, best grappig.

In Sydney aangekomen (21.45 uur) hebben we de spulletjes weer een beetje uitgepakt en zijn toch nog maar even de stad ingegaan. Het is hier altijd zo leuk en we zijn erg benieuwd waar we nu precies zitten, nou, weer in Chinatown dus. In Darling Harbour, vlakbij het water en heel centraal dus. Makkelijk ook als we morgen naar onze vrienden in Manly gaan, we hebben sowieso lunch om 13.00 uur en als het goed is blijven we bij Calvin en Geri slapen maar dat moeten we nog even goed afspreken. Maandag proberen we dan nog even een duikje mee te pakken op Manly. Vandaag gaan we waarschijnlijk even naar de markt en hopelijk ook naar het strand. Ik heb zwaar de behoefte aan een bikini en badhanddoek en helemaal nietsdoen....... Maar eerst ga ik nu even foto's uitzoeken voor jullie, daarna Paul wakker maken en dan ga ik nog even dutten. Waarom Paul dan wakker maken? Nou gewoon, omdat ik dat leuk vind

Wink
hahahaha.....

Toedels!

x

ps. vergat ik nog te zeggen dat er geen foto's gemaakt mochten worden bij de pinguins dus helaas... Heb er stiekum nog wel een paar genomen maar dat is niet de beste kwaliteit...

Reacties

Reacties

Sylvia

Je verslagen vervelen nog steeds niet, het blijft leuk om te lezen.
Groetjes en blijf genieten de tijd gaat nu heeeeeel snel voor jullie.
X X X bye bye

annemieke

Gewoon Paul wakker maken omdat jij dat leuk vindt....
hahaha... eindelijk iemand die net zo slecht is als ik!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!