PaulenMoos.reismee.nl

Quokka's, (spreek uit als kwakka's of kwakkaas, wat jij wilt)………

Vandaag, zaterdag, zoals gezegd naar Rottnest Island. Rottnest is een subtropisch eiland en ligt in de Indische Oceaan, op ongeveer 19 km. uit de kust van Freemantle/Perth (+/- 40 min. varen). Het eiland is 11 km. lang en 4,5 km. breed en is autoluw. De enige auto's die er mogen komen zijn van de Ranger en de ''hop-on-hop-off-bus'. De geschiedenis laat zien dat er 7000 jaar geleden al tekenen waren van Aboriginals maar in 1696 officieel ontdekt door de Nederlander Willem de Vlamingh die toen op het niet bewoonde eiland kwam en het zich toe-eigende. Hij noemde het Rat's Nest omdat er zoveel mega-grote 'ratten' leefden, de quokka's. Nou, voor zover dit stukje geschiedenis.

Het 1e wat wij doen op het eiland is onze fietsen ophalen die we voor deze dag gehuurd hebben. We hebben niet de intentie het eiland te gaan rondcrossen maar meer van strandje naar strandje te fietsen, dit wordt een relaxdag en het wordt tijd om onze kleur weer eens op te halen. Als we een klein stukje gefietst hebben op onze mountainbikes komen we de eerste kwakkaas (zal ik het jullie makkelijk maken?) tegen. We zetten onze fietsen tegen een boom en lopen naar ze toe. Ze vinden het allemaal OK en heel langzaam komen ze naar ons toe gehopt. De diertjes zijn een kruising tussen een mini-kangoeroe en een reuze rat. De lopen op hun voorste pootjes en hippen een beetje rond, heel schattig zijn ze wel. Ik hurk er voor 1 neer en steek m'n hand uit. Langzaam komt ie op me af, snuffelt wat aan m'n hand en likt er wat aan. Blijkbaar is m'n duim erg lekker want heel voorzichtig pakt ie 'm met zijn pootje vast en zet er daarna z'n tanden in..... G**%&*%%^&& dat doet zeer! Ik moet ook met geweld m'n duim terugtrekken anders bijt ie door! Is niet de fout van het beestje hoor, die denkt alleen maar een lekker hapje gevonden te hebben... Maar zeer doet het wel, kanonne! De volgende morgen heb ik niet meer het idee dat m'n duim in een bankschroef heeft gezeten dus kun je nagaan! Maar goed, na weer 'honderden' foto's te hebben genomen van deze cuddles is het tijd om verder te gaan.

Bij het eerste de beste strandje dat we zien parkeren we de fietsen en lopen naar een stukje strand waar nog niemand zit. En aangezien het heel warm is die dag trekken we snel onze kleren uit om een lekker verkoelend duikje te nemen in het prachtige blauwe water. Het water ziet er ontzettend aantrekkelijk uit, prachtige kleur, ondiep en vast lekker warm. Maar daarin we vergissen we ons, het water is KOOOOOUUUUDDDDD! Allemachtig hee, alsof je in een bak ijswater stapt! Heel voorzichtig waden we door het water in de hoop dat het water wordt en dat wordt het dus niet. Gelukkig zien we naast ons een ondieper poeltje en gaan daar lekker in staan, hier is gelukkig een stuk aangenamer en wat blijkt, er zwemt een baby stingray in! Snel de camera halen en een paar leuke foto's schieten, dit is heel bijzonder! We horen dat er in een ander poeltje nog een paar zwemmen dus daar gaan we ook maar even kijken, helaas zijn ze daar al 'weggepest' door de hoeveelheid kinderen. We durven het hier wel aan om even te zwemmen en als we lekker afgekoeld zijn is het tijd voor een zonnetje, lekker lui op het strand liggen en van de zon genieten. Als er een klein uurtje later wat te luidruchtige Schotten zich in het water gevoegd hebben is het voor ons tijd om te gaan, op naar het volgende strandje.

En zo gaat dat dus gedurende de dag, beetje fietsen (eigenlijk te warm, teveel vliegen en heuveltje op en af, niks voor Moos!), beetje hangen, beetje zwemmen, gewoon een lekkere dag. Helaas bij het laatste strandje hebben wat vandalen onze, en andere, fietsen toegetakeld. Er waren een aantal weg, de mijne had een lekke achterband en die van Paul had of een kapotte voorrem of de versnelling was gaar, we moesten in ieder geval gaan lopen. Balen natuurlijk want in die hitte en met die vliegen is het echt geen pretje. Na de 1e heuvel was ik het al schijtzat en gelukkig kwam er een bus aan. De buschauffeur uitgelegd wat er aan de hand was en die heeft een verhuurbedrijf gebeld die ons zou komen helpen. Een klein kwartiertje later kwam er inderdaad iemand opdagen, niet ons verhuurbedrijf maar hij kon ons wel helpen. En samen met hem kwam de Ranger ook aanrijden, die wilde ff weten wat er allemaal gebeurd was. Nou goed, wij 2 nieuwe fietsen en zo konden we terugrijden naar de pier, fietsen ingeleverd en nog even lekker kunnen lunchen. Half uurtje later weer op de boot en zo was er weer een dag voorbij. Vanuit Freemantle naar ons caravanpark in Perth gereden, hebben we vanmiddag nog even geregeld want we hadden nog geen slaapplaats. Gelukkig is het nog geen hoogseizoen dus is er vaak nog wel plek. Als we echter ons huisje zien vanaf de buitenkant worden we niet echt vrolijk, het ziet er een beetje ouwe meukerig uit. Maar binnen, helemaal prima! Groot, ruim, schoon helemaal niet zoals de buitenkant doet vermoeden. Hier houden wij het wel 2 dagen uit voordat we weer naar Perth-stad vertrekken. Maandag moeten we de camper weer inleveren en slapen we nog 1 nacht in een hotel. Maar eerst nog even plannen voor morgen maken, wat zullen we eens gaan doen?

Sylvia

Weer helemaal top wat jullie hebben meegemaakt, vooral met die flippertjes, super!
bye bye X X X