PaulenMoos.reismee.nl

So, na sjal iks ff een stjukkie gan tiepe… hik, burp…….

Goeiedag, dat was een dagje wijnproeven in het Margret River gebied! Totaal 6 'wineries' gehad en dat betekent voor mij +/- 48 proeverijtjes. En 5 proeverijtjes is 100 ml. wijn en dat is 1 glas dus rekenen jullie zelf even uit hoeveel ik dan gedronken heb want dat lukt mij niet meer. En Paul heeft nog meer op want die heeft ook de rode wijnen geproefd en ik niet. Ook hoorede bij de tour nog een bezoekje aan een chocoladefabriek en een kaaswinkel. Maar ik kan geen wijn meer zien, hoe lekker het ook was. We hebben heel veel geleerd vandaag en het was echt super om zoveel wijnen te proeven. Er is 1 ding wat ik nu zeker weet; ik vind Chardonay-wijnen niet lekker!!! De wineries die wij bezocht hebben: Brookwood, Brookland, Leeuwin, Vasse Felix, Watershed en Voyager (waar we overigens overheerlijk geluncht hebben).

De lekkerste wijn die ik heb geproefd was de Chenin Blanc en eindelijk heb ik een rode wijn gevonden die ik lust, de Mellon Rouge, eentje die je gekoeld moet drinken! Nou, die gaan we eens even opzoeken in Nederland. Al met al een fantastische dag, de streek is hier buitengewoon mooi, zo groen en allerlei meertjes. Ennnnnn, niet te vergeten, de 1e kangoeroe in het wild gezien (ikke dan, Paul had er al een paar gespot). Heel gek om ze nu niet in een dierentuin te zien maar in hun natuurlijke omgeving.

Gister hadden we ook een leuke dag, moet ff terugdenken hoor.... Gistermorgen hebben we de camper opgehaald, echt een leuk ding! We zitten comfortabel en het slaapgedeelte zag er groot uit en is dat ook eigenlijk wel. We liggen best OK met z'n 2-en alleen het matras (lees houten planken met een paar kussens) is best hard. Ben je een zijwaartse slaper (zoals ik) dan voelt het heupgedeelte 's ochtends een beetje dood aan... Vanuit Perth zijn we op ons gemak naar het Margret River gebied gereden, op zich al een leuke rit maar het was wel even wennen qua windgevoeligheid en het nemen van de bochten. Maar goed, 5,5 uur later waren we op de plaats van bestemming en zijn we onze kampeerplaats opgereden. We hebben een ensuite, dat betekent een eigen douche/wc op de kampeerstek en dat is wel lekker. Hoef je tenminste 's nachts niet met gekruiste beentjes over het campingterrein te hollen met je wc-rol. Nou gebruiken wij de ruimte meer als opslagruimte want waar moet je in Godsnaam 2 koffers, een sporttas, een rugzak en een gewone tas kwijt, nou daar dus... We hebben ons uitgebreid geïnstalleerd, bij de buren nog even gevraagd waar nou ook alweer de 'stoppenkast' zit en waarom de magnetron niet werkt maar we hadden het aardig snel voor elkaar. De ensuite ingericht en toen naar de supermarkt gereden want we moeten toch eten. Vanmiddag wilden we de boodschappen eigenlijk al meenemen maar we waren net 10 minuten te laat, de supermarkt was gesloten. Gelukkig was er dus hier nog 1 open en hebben we 's avonds een lekker pastaatje met een salade gegeten, onze 1e kampeermaaltijd. Na het eten het bed opgemaakt en de boel opgeruimd, afwassen hebben we vandaag in de douche gedaan. Tja, en daar zaten we dan Yup en Yul in de camper, wat zullen we gaan doen? Nou, lekker onder het dekbed kruipen en een boekje lezen want buiten zitten is echt te koud, het is hier ´s avonds rond de 10 graden. Overdag echt heerlijk weer maar ´s avonds echt te koud hoewel we nu (20.30 uur) nog even buiten zitten. Maar ik heb m´n fleecejack tot aan m´n lippen opgetrokken en als ik hard blaas dan beslaat m´n bril dus jullie snappen wel hoe fris het is he?! Maar we gaan zo lekker weer onder de wol kruipen, morgen staan we vroeg op en gaan dan weer rijden. We hebben ondertussen weer ons reisschema aangepast want we willen weer teveel in te korte tijd. Dus mates, goodnight and see you laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

O ja, we hebben intussen onze Ozzievrienden in Sydney weer gesproken en we vliegen op 11 december naar Sydney om hun op de 12e te ontmoeten en we wilden eigenlijk ook nog wel heel graag naar Sydney. Kunnen we daar nog een keertje duiken en een nieuw bestekbeestje kopen. Sommigen van jullie weten vast wel wat dat is. En we hebben ook de vlucht naar Robert geboekt, de 14e vliegen we naar de Goldcoast, heb er zo'n zin in m'n neef weer te zien!

Nou, nu echt toedeloeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee