PaulenMoos.reismee.nl

Duikexperience II

Dinsdagochtend werden we om 7.20 uur opgehaald om dus met een zeilboot naar wat leuke plekjes te gaan. Hoofdlocatie was Blue Pearl Bay. Tijdens het varen legde de kapitein uit wat de bedoeling was. Dit zou een van de lastigste duiken worden vooral omdat er gezigzagd werd op verschillende dieptes en je konden evt. door wat grotten zwemmen. De kapitein was zeer direct en daardoor werd ik toch eigenlijk weer een beetje angstig en was het toch weer brullen. Ik vind het gewoon nog zo eng om zo maar die oceaan in te plonzen. De kapitein had ook woorden gebruikt als 'getting lost', 'one of the most difficult dives', tja daar word ik gewoon niet zekerder van. Maar toen de instructeur als de kapitein hoorden dat ik niet op m'n gemak was kreeg ik een behoorlijke peptal en ging daarna toch wel wat zekerder het rubberen bootje in. Met z'n 11-en in zo'n dinky is wel heel wat hoor, en dat allemaal met bepakking. Na zo'n 2,5 uur varen zijn we op de duikstek aangekomen en het schijnt 1 van de mooiste te zijn die er is, nou, kom op dan maar... Ook hier weer het ritueel van het koprolletje achterover en daar lagen we in het water. Na het maken van de buddy-teams konden we naar beneden. Wauwwwwwwwwww, wat was het prachtig!!! De ene na de andere mooie vis kwam voorbij, enge vissen, leuke vissen, supergeweldig mooi koraal in allerlei kleuren en formaten, het is eigenlijk niet te beschrijven. Grote bollen koraal, sommige koralen lijkien op enorme zwammen, geel, roze, paars, groen, oranje, teveel kleuren om op te noemen. Na zo'n 40 minuten door dit levende aquarium moesten we weer naar boven. Ik ben zo blij dat ik het uiteindelijk toch weer gedaan heb, duiken is toch echt iets fantastisch!!!! Na de duik zijn we nog 20 minuten verder gevaren en konden we daar nog een half uurtje snorkelen. Ook hier zouden weer sch..dp....n (ik zal het woord niet meer noemen) maar helaas, ze zijn niet bij ons in de buurt geweest. Twee jongens hebben ze wel gezien en zelfs foto's van kunnen maken. En ook het snorkelen was geweldig, wat is het onderwaterleven toch mooi! Na het snorkelen kregen we de lunch geserveerd en konden we aan de terugweg beginnen. Lekker op het voordek in het zonnetje liggen/zitten, het was een enorm leuke dag! Diezelfde avond hebben we voor de laatste keer gekookt, nog wat wasjes gedraaid en gestreken en zijn we voor 22.00 uur naar bed gegaan want morgenochtend gaan we er rond 6.00 uur uit

Woensdagochtend, 6.15 uur gaat de wekker. Het is tijd om onze spullen weer in te gaan pakken en dan gaan we op weg naar de volgende bestemmingen. Eerst naar Townsville en dan naar Cairns, Townsville ligt mooi op de helft van die reis dus hoeven we niet in 1x zo'n lang stuk te rijden. We hebben ondertussen in de Lonely Planet gezien dat we in Townsville 2 leuke dingen gaan doen. Vanmiddag gaan we naar de Billabong Sanctuary en morgen naar de Reef HQ. De Sanctuary is zeg maar een klein opgezette dierentuin met kangoeroes, krokodillen, koala's en wat andere beesten. De Reef HQ is een aquarium waar ze de oceaan hebben nagebootst en verschillende onderdelen hebben nagebouwd. Er zal een deel zijn met alleen maar koraal, zeediertjes, vissen, haaien etc. Maar het belangrijkste onderdeel is het schildpaddenziekenhuis. Hier worden gewonde of zieke schildpadden opgevangen en verzorgd zodat ze weer de oceaan in kunnen. In het boekje staat dat er een blue-eyed white turtle te zien is en daar ben ik heeeeeeeeeeel erg benieuwd naar. Jullie horen nog hoe dat is geweest!

De Sanctuary was in ieder geval erg leuk, we hebben weer wat beesten kunnen voeren, zoals de eenden en kangoeroes en hebben weer wat leuke foto's gemaakt. Zelfde schildpadden lustten dit voer want ze kwamen massaal op het eten af wat we in het water gooiden (was toegestaan hoor!). We hebben nog meegemaakt hoe de krokodillen en de koala's werden gevoederd en hebben gewoon lekker door het park geslenterd. Je merkt trouwens wel weer dat hoe dichter je bij Cairns komt des te benauwder het weer wordt. Vandaag was het weer 32 graden maar de wind was voor een groot deel weg en het was heel vochtig.

's Avonds eten we heel lekker bij Cactus Jack en gaan dan ook met een volgevreten buikje terug naar het motel om na een lekker slaapje, morgen weer leuke dingen te kunnen doen!

Truste!

Rob&Sue

Hoi,
Wt een reis. Zeker tot aan Lady Musgrove komen bij ons de oude herinneringen weer op. We hebben wel een idee hoe jullie genieten en nog belangrijker het is nog niet over. Geniet ervan want bij ons is het al ruim een week heftige regen en wind en dan kijk je toch met enige jaloezie naar de foto's.
Keep in contact,
Groetjes,
Rob&Sue

mia

hele mooie foto's en leuke verhalen groetjes mia