PaulenMoos.reismee.nl

1e duik overleefd!

Yeahhh, daar ben ik dan weer hoor en dat betekent maar 1 ding; de haaien hebben me met rust gelaten! Geen haai te zien trouwens maar dat terzijde. Wat hebben we deze dagen gedaan? Nou eh, lekker thuis bloemkool met worst gegeten, heerlijke ontbijtjes met een boterham met pindakaas en gebakken eitje, boodschappen gedaan en wasjes gedraaid, het is net alsof we thuis zijn. Enige verschil, het is hier 33 graden...

We hebben het hier hartstikke naar ons zin, kan ook bijna niet anders met zo'n appartement maar de omgeving is ook leuk en we genieten iedere ochtend tijdens het ontbijt van het mooie uitzicht. Als we 's avonds op het terras zitten te eten merken we daar niets meer van want om 18.45 uur is het aardedonker. Het is eigenlijk alsof je om 23.00 uur zit te eten maar dat kan dan ook weer niet want voor 22.00 uur liggen we eigenlijk al wel op bed. En 's ochtends om 6.00 uur (als ik dat al haal) weer op want dan is het alweer licht. Goed, dat was even het huishoudelijke rondje. Oh nee, waarom ik eergisteravond al de nieuwe foto's er op heb gezet? Nou, gisteren om 10.00 uur liep ons Internetabonnement af en ik wilde er zeker van zijn dat de nieuwe foto's er op zouden staan. Bedankt weer voor alle reacties, leuk om te lezen! Alles goed bij jullie? We horen geluiden over griep, regen, verwarming, is hier echt een ver-van-je-bed-show hoor! Deze week proberen we alle pappa's en mamma's even te bellen....

Gister hebben we de eilandenexcursie gehad. Met een powerboat zijn we naar het rif (Border Island) gevaren om daar te snorkelen en te duiken en man wat was ik zenuwachtig. Niet alleen voor het duiken maar ook voor die &%&(^^^%$% haaien.... Ik moest er zelfs van huilen, echt waar..... Het is ook niet niks, sinds het examen in april heb ik niet meer gedoken en nu spring je ineens de oceaan in, zonder bodem onder je voeten. Maar goed, op een gegeven moment waren de tranen opgedroogd en kreeg ik er zelfs een beetje zin in, zeker nadat ze me verzekerd hadden (100% garantie heb je toch nooit) dat hier alleen rifhaaien zwemmen, oftewel reefies. Wat ik echter niet verwacht had is dat we met een rubber bootje naar een plek zouden varen en daar achterover van de rand vd boot, het water in moet plonzen. Je kent dat wel uit films en documentaires enzo maar je verwacht toch eigenlijk niet dat je dat zelf moet doen, maar het ging goed gelukkig. De omgeving onder water was erg mooi, leuke vissen, prachtig koraal maar voor Australische begrippen was het zicht niet zo goed; 6-8 meter. En, geen schildpadden en haaien gezien dus dat was toch een kleine teleurstelling. Na zo'n 30 minuten onder water zat de duik er op en was er nog gelegenheid om te snorkelen. Met het snorkelen zagen we eigenlijk nog meer dan tijdens het duiken want het water was aan de oppervlakte helderder? (iemand suggesties voor een beter woord?!) dan beneden. Maar hoe dan ook, het was allebei leuk om te doen! Na het snorkelen hadden we een lunchbuffet aan boord en daarna vertrokken we naar Hill Inlet waar een kleine bushwalk op het program stond. Het was 600 mtr. naar boven lopen naar een look out point waar we dan ook een prachtig uitzicht hadden. Kristalhelder, knalblauw water met hagelwitte strandjes, echt zoooo mooi! Later zagen we ook wat Mantaroggen zwemmen, echt heel gaaf! Na hier heel wat foto's geschoten te hebben vertrokken we naar het laatste eiland, Whitehaven Beach, daar hebben we 1,5 uur lekker kunnen zwemmen en zonnen. Jullie zien trouwens op 1 van de foto's Paul in een pak het strand opkomen. Dat is in dit geval een wetsuit, waar we ook mee duiken maar aangezien hier op het moment 'stinger season' is, oftewel kwallenseizoen, word je aangeraden of een wetsuit of een stingersuit te dragen. Er zijn nl. kwallen bij die dodelijk kunnen zijn maar er zijn er ook bij die gewoon heel erg veel jeuk kunnen veroorzaken. Het stingersuit is een stuk lichter dan een wetsuit en is van lycra gemaakt dus dat trek je ook iets makkelijker aan maar dit wetsuit hadden we natuurlijk al voor de duik. Bijkomend voordeel is dat het een pak factor 50 qua zonnebescherming kent dus je komt niet als een geroosterd speenvarken weer de boot op na een zwemmetje. Over zonnefactor gesproken, zoals al eerder vermeld is het hier heel warm geweest en is het ondertussen afgekoeld naar zo'n 33 graden (ze voorspellen zelfs vanaf overmorgen regen!). Samen met de wind maakt dat een lekker temperatuurtje. We hebben wel een nieuw ritueel ontwikkeld en dat is 's ochtends douchen en direct je hele lijf insmeren met factor 30 voor het geval je met een bloot stukje huid in de zon komt en geloof mij; je verbrandt direct! En de hele dag blijven bijsmeren, wat wel betekend dat we nog niet heel bruin zijn maar ook nog niet echt verbrand zijn.. Heel soms een voorhoofd wat geen pet of haar heeft gezien of een schouder die iets te lang naar de zon gedraaid heeft gezeten maar ach, het valt tot nu toe reuze mee.

Maar goed, we waren op het strand van Whitehaven Beach. Op dit strand hebben we ook heel wat schildpadden gespot, zoals je ook op de foto kunt zien. Echt zo gaaf, ik wil ze nu ook heel graag onder water gezien en dan is de cirkel bijna rond. Het enige wat ik dan ooit nog moet doen is bij de geboorte van die kleintjes zijn en dan hebben we alles meegemaakt, echt te leuk gewoon! Na een heerlijk dagje kwamen we thuis, alles opgeruimd, pizzaatjes de oven in, salade en roseetje erbij en om 21.30 uur naar ons mandje.

Vanochtend doen we het rustig aan, we gaan zo boodschappen doen, de foto's van gister ophalen (er heeft de hele dag een fotograaf meegelopen), dan lunchen en daarna hebben we nog een kleine excursie. We gaan vanmiddag met een watervliegtuig over de eilanden vliegen; Molle Island, Hayman Island, Whitsunday Island, Coral Sea tot Bait Reef etc. en we landen geloof ik ook nog even op het water. Al met al een vlucht van een uur. Morgen gaan we op duikexcursie, met een zeilboot varen we naar Blue Pearl Bay op Hayman Island en hoop ik dan echt een schildpad live te gaan zien. Ik zei al tegen Paul, 'ik mag wel niet vergeten door te ademen als ik er 1 zie'.

Woensdagochtend vertrekken we richting Cairns en hebben we nog een overnachting in Townsville, daar zal ik proberen een verslag te schrijven van de afgelopen dagen en nieuwe foto's erop te zetten. Hoop dat jullie de verhaaltjes en foto's een beetje leuk vinden en kunnen meegenieten van al het moois dat wij zien.

Veel liefs!

X

Marijke en Nico

Wat een mooi land en wat een verhalen. Monique je zou ook wel schrijfster kunnen worden. Je laat je dan overal(waar het mooi en interssant) naar toe sturen.
Veel plezier en leuk dat jullie gebeld hebben.

Leon

Leuk vrienden, die verhalen! Je krijgt een prima indruk...al zitten we hier in de regen :) Prachtig land!
Ik snap het wel dat het jullie hart gestolen heeft.

Veel plezier verder,

Grtz

De Bikkies

Hey blijven jullie mooie dingen beleven, hahahaha

Hier niet veel soeps zoals jullie al begrepen hadden: regen,storm,griep en vele andere hollandse dingetjes maar goed dat is voor jullie nog heeeeeeeeeeeeeeel ver weg!!

Ga lekker verder met genieten!!

KuSSSSSSS