PaulenMoos.reismee.nl

Het codewoord deze vakantie....

... MAZZEL, in hoofdletters!!!

Wat hebben ze nu weer te mazzelen vraag je je af? Nou, dat wordt wel duidelijk in het verhaal. Eerst maar weer eens beginnen bij het begin. Gisterochtend vroeg opgestaan want we hadden een drukke dag voor de boeg. Spulletjes bij elkaar rapen, ontbijten en op naar de krokodillenfarm in Coowonga. Ook dit was van mij een grote wens en we hebben al eens een farm bezocht in Cairns maar dat viel zo tegen. Een bassin met een paar middelgrote krokodillen en dat alles vanuit een bus gezien. Twee keer mochten we de bus uit om foto's te maken en dat was het. Nu hoopte ik natuurlijk op meer, en vooral het vasthouden van de kleine bastards. Helaas werd al gauw duidelijk dat dat niet ging lukken want de kleintjes worden pas in maart/april geboren, helaas voor Moos dus...

Aangekomen bij de farm bleek dat deze eenvoudig van opzet was, een paar poelen in een niet echt aangelegd gebied met weinig voorzieningen. We 'moesten' binnen plaatsnemen en kregen uitleg hoe e.e.a zou gaan. Daarna een dvd gekeken en toen op pad. Bij de 1e poel bleek dat hier hele grote jongens aanwezig zijn in het park. Met wat geroep, gestamp met een stok en wat overheerlijke luchtpijpen van runderen kwam er een big motherfucker uit het water. Iedereen z'n fototoestel in de aanslag natuurlijk en knippen maar. Deze tijd van het jaar is paartijd voor de crocs (nee, niet de ultra geventileerde sandalen). De vrouwtjes zijn al nesten aan het maken en zijn dus zeer territoriaal. De nesten van vorig jaar worden niet gebruikt, ze maakt steeds nieuwe. Met haar enorme kaken maakt ze gras korter en laat ze dat een paar dagen drogen en vermengt met modder kan je daar een heel mooi nest van maken. De eieren worden echter kunstmatig uitgebroed want dit is ook een commerciële farm. Deze farm levert nl. aan Gucci en zij hebben totoaal 3000 krokodillen in het bestand. Nog heel even over de tanden van een krokodil, als zij een tand kwijtraakt dan krijgt ze daar een nieuwe voor terug. In totaal krijgt de krok 63x nieuwe tanden. Over het algemeen zijn hier zoutwaterkrokodillen aanwezig. Zoutwaterkrokodil wil niet zeggen dat ze alleen in zout water zwemmen want ze zijn zelfs vaker te vinden in zoet water. Het is alleen dat ze zout water kunnen verdragen en een zoetwater krokodil kan dit niet. Na een half uurtje hebben we alle krokodillen wel gezien, de een nog groter dan de ander en kunnen, door de kleine groep, ook best veel vragen stellen en wordt er sowieso veel verteld. Dan vertelt onze begeleidster dat ze nog een verrassing in petto heeft............. We mogen er 1 vasthouden! Geen superkleine maar 1 van een paar maanden oud, ook leuk! Wat een super verrassing, hoe blij kan je zijn?! En, natuurlijk worden ook daar weer foto's van gemaakt. Het kleine monstertje is ontzettend leuk en voelt lekker aan, een beetje koel, heel zacht en hij maakt geluidjes van ontevredenheid, al dat gedoe, daar zit je als mega-krokodil in wording natuurlijk helemaal niet op wachten op die knuffelarij... Maar wij vinden het geweldiggggggggggggggggggggg!

Na de krokodillen is het weer tijd voor een autotrip, we moeten nog zeker 5,5 uur rijden en dat is best pittig. Eigenlijk zou 4 uur maximaal moeten zijn per dag maar we wisselen elkaar af achter het stuur en dan is het nog net te doen. We hebben al wel het appartementencomplex laten weten dat we 'laat' zullen arriveren en hebben ook het autoverhuurbedrijf gebeld dat het wat later wordt, gelukkig is het voor beiden geen probleem. We kunnen dus redelijk op ons gemak gaan rijden en lunchen en zullen wel zien wanneer we aankomen in Airlie Beach. Dat wordt uiteindelijk zo rond 18.30 uur. Als we aankomen zien we, als je al iets kunt zien in het donker, een leuk complexje liggen. Als we ons melden bij de receptie moeten we natuurlijk weer de gebruikelijke formulieren invullen. Als dat gebeurd is zegt de manager 'o yeah, they've upgraded you!'. Nou ja zeggen wij upgraden is altijd goed, toch?! Maar volgens de manager is het deze keer wel heel bijzonder, we gaan nl. van een 1-kamer appartement naar een 3-kamer penthouse!!!!! Hij begrijpt het zelf blijkbaar ook niet helemaal maar verteld ons wel dat dit helemaal super is en vrij uitzonderlijk... Nou, kom maar op dan, nu willen we het zien ook!

Als we de ondergrondse garage inrijden en met onze plunje de lift instappen naar de 3e, en hoogste etage, zien we 3 deuren. Wij openen er daar 1 van, doen het licht aan en staan met onze mond vol tanden. Een prachtige, grote ruimte met grote keuken, eetkamer en zithoek met enorme flatscreen zien we voor ons. We kijken elkaar aan en kunnen heel even niks zeggen. Heel langzaam lopen we de gang door en openen allerlei deuren; een inloopkast, een grote slaapkamer badkamer en ENORM terras, het kan niet op! Alles hagelnieuw en heel modern, het zou zo een huis voor ons kunnen zijn. Na het zwijgen volgt er 10 minuten lang gegiechel en ongeloof en ook tijdens het etentje bij de Thai kunnen we er niet over uit dat we nu in zo'n fantastisch appartement zitten. De volgende ochtend blijkt trouwens dat we nog 2 slaapkamers gemist hebben J , het is een huis voor 8 personen en we kwamen zelf maar tot 4. Oja, plus nog een extra badkamer en fantastisch uitzicht op het knalblauwe water, het kan niet op!

En vandaag, vandaag hebben we 2 excursies geboekt. De 1e zal overmorgen plaatsvinden, we gaan met een boot een eilandentocht maken en ook onze 1e duik gaan doen. We zullen stoppen bij Whitehaven Beach en Hill Inlet Lookout en Hook of de Border Islands. De trip duurt een hele dag en vooral het vooruitzicht op het duiken kent voor mij zowel leuke als minder leuke kanten. Enerzijds is het natuurlijk fantastisch om dit water te duiken, vissen als hier vind je nergens, prachtig warm water maar o o, die haaien! Ik vroeg nog aan het meisje op het boekingsbureau, 'are there any sharks?' en hoopte op enige geruststelling. En haar antwoord was 'there are sharks everywhere darling'..... Nu maar hopen dat die mazzel een beetje aan blijft houden...

Laughing

En dinsdag gaan we een duiktour doen, we varen eerst in ongeveer 2,5 uur op een zeilboot naar de plaats van bestemming (Blue Pearl Bay op Hayman Island) en zullen daar alleen maar gaan duiken. Ben benieuwd, we hebben de onderwatercamera net opgeladen dus we hopen een paar leuke foto's te maken van elkaar en de vissen.

Oja, nog een gevalletje van mazzel, vandaag hebben we auto bijgeboekt voor een paar dagen want die zouden we eigenlijk nu inleveren en dat blijkt toch niet handig. Maar met die 6 dagen extra bijboeken zijn we geen cent extra kwijt omdat we de auto op een meer gunstige plek afleveren dan gepland. Dat betekent eigenlijk dat we de auto nu 6 dagen voor nop hebben en dat is natuurlijk helemaal niet vervelend.

Nou, mocht er iets mislukken tijdens het duiken dan was dit het laatste reisverslag

Frown
. Zo niet, dan horen jullie ons weer over een aantal dagen, zullen we het daar maar op houden?!

Mop van de dag: how do you call a camel without any humps???? Humphrey

Met dank aan Aad Plug, een Roterdammer die hier al 60 jaar woont en die wij tegenkwamen in de supermarkt.

pa&schoonvader

ja zo te zien een mazzeltrip maar geniet er maar van zie dat jullie het leuk hebben en bloedheet zit hier met de kachel aan en de griep dus hoeveel mazzel kan een mens hebben ,groetjes ook van willy en ied

ans

Denk maar zo, of jij pakt de krokodil, of hij pakt jou?hahaha.
Liefs voor jullie, van ons.
L Y.