PaulenMoos.reismee.nl

In den beginne....

Zo, nou deel I en II zijn achter de rug! Wat een monsterreis was het weer! Goeie vlucht gehad naar Hong Kong, daar aangekomen lekker naar het hotel gegaan om 2 uurtjes te slapen. Twee uurtjes werden er 3 en 3 werden er 4 en toen waren we wel fris genoeg om op pad te gaan. Met de taxi naar Nathan Road en hebben daar rondgehuppeld. Op het laatst ff gegeten en toen was het alweer tijd om richting hotel te gaan. Wat erg lastig blijkt om 17.45 uur want er is geen taxi te vinden. Na zo'n 20 minuten naar een beschikbare taxi gezocht te hebben maar een politieagent aangehouden en gevraagd 'hoe krijgen we hier een taxi? We moeten naar het vliegveld over 2 uur'. Tja, en Hong Kongneze? politieagenten zijn heel aardig dus die hield een taxi aan voor ons en verplichtte hem ons mee te nemen! Hahaha, lachen natuurlijk (of die taxichauffeur het ook leuk vond weten we niet).

In het hotel weer spullen gepakt en met onze geregelde transfer weer naar het vliegveld. Daar moesten we weer zo'n 2,5 uur wachten voorat we konden boarden maar die tijd ging heel snel. Toen we bij de gate aankwamen zagen we dat we eerst naar Cairns zouden vliegen en daarna pas naar Brisbane. Getver, het is al zo'n lang stuk en dan ook nog stoppen tussendoor. Nou ja, vooruit maar.. Bij het boarden werd echter de boardingpas van Moos uitgespuugd (wat nou weer???) en kregen we nieuwe zitplaatsen toegewezen. Goh, nog niet meegemaakt zeiden we. Toen Paul echter de stoelnummers zag zei hij 'volgens mij is dat business class'. Ja tuurlijk, we gaan naar business class?! Maar, wij natuurlijk wel die sluis in, weggestuurd worden kan altijd nog. 'Ik ga echt gillen als het zo is' zei ik, dat zou wel echt heeeeeeeeeeeeeeeelemaal te gek zijn! En wat gebeurde er bij de ingang van het vliegtuig, we mochten doorlopen en dat betekende dus, 8 uur lang genieten!!!!! Man man, wat een luxe, je eigen slaapcabine/stoel, rugmassage, 3 gangen menu, too good to be true maar het was echt waar. En aangezien er niet snel iemand achter ons aankwam heb ik m'n vliegsokken maar gepakt, die half in m'n mond gepropt en hard gegild, waaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh!!!!! Beloofd is beloofd

Nou ja en het laatste stuk ging als vanzelf, Toch een paar uurtjes kunnen slapen onder ons dekbedje, heerlijke steak gegeten met groenten, een lekker voorafje en toetje en een bonbonnetje na. Had ik het glaasje champagne al vermeld? Hahaha... wat een decadente muts he... Maar goed, in Cairns aangekomen moesten we een uurtje wachten in de lounge/transitroom en toen weer verder. Na een kleine 2 uur in Brisbane aangekomen, daar de trein gepakt richting hotel en ingecheckt. Leuke, ruime kamer gekregen dus we hebben de boel uitgepakt, gedoucht en zijn toen maar weer gaan slapen. Maar als je gaat slapen moet je ook weer een keer wakker worden en dat ging toch wat lastig. Toch maar even opgefrist en naar buiten, het is tenslotte prachtig weer, zo'n 28 graden met een lekker windje. Het is leuk weer terug te zijn, is pas 1,5 jaar geleden dat we hier ook waren en het is niet veranderd. We hebben weer gegeten bij hetzelfde tentje als toen en weer was het lekker. Nog even wat rondgelopen maar de winkels waren gesloten. Het is tenslotte zondag. Maar de aanblik van de leuke etalages betekent maar 1 ding; morgen gaan we shoppen!`

En morgen is het nu, 5.42 uur om precies te zijn. Gisteravond om 22.30 uur gaan slapen dus ik heb het best goed volgehouden. Paul ligt nog lekker te pitten en ik kruip er zo ook nog maar even onder. Hoewel het leven buiten als volop aan de gang is ( de mensen zijn al aan het joggen, hondjes aan het uitlaten etc.) is het voor deze toeriste nog wel wat aan de vroege kant. Acht uur gaat de wekker dus ik hoop nog even de oogjes te kunnen sluiten. Jullie zijn op de hoogte van ons ietwat decadente begin, hopelijk kunnen we deze reis ook zo afsluiten...

Bye bye.......................

Ilona

Hey hey,

Dat is zeker wel lekker business class, dat hadden wij ook wel kunnen gebruiken de terugvlucht, haha.
Ben benieuwd naar de volgende verhalen.
Groetjes

De Bikkies

Dat klinkt allemaal alweer goed!! Blijf lekker doorgaan met genieten ;-)

KuS

ans

Hé bofkonten, zo lukt het wel om de vakantie mee te beginnen hè.

Mam xxx