PaulenMoos.reismee.nl

Wisten jullie dat...

Wisten jullie dat..........

*Monique verslingerd is geraakt aan de frijoles, een bruine bonenprut die je bv. ´s ochtends! op je brood smeert, eitje erbij, heerlijk

*Mexicanen erg sociale mensen zijn

* zij ook namen hebben voor bepaalde dagen waar dan acties op uitgevoerd worden;

* Viernes social (sociale vrijdag) een dag waarop korter gewerkt wordt en dan de kroeg ingedoken wordt voor de vrijdagborrel

* Sabado sexual, doordeweeks geen tijd voor seks en het onderhouden van je relatie, dat doe je dus 'verplicht' op zaterdag

* Domingo familiar, de zondag breng je door met je familie. De parken zitten vol gezinnen, er worden dingen bezocht, hele dag in het teken van familie

* wij de sprinkhanen toch best lekker vonden

* wij voor het eerst een koffer hebben gekocht voor de souvenirs. Mensen nu misschien denken dat wij koopziek zijn maar dit echt niet zo is!!

* Mexicaanse kunst en spulletjes zo kleurrijk zijn en dat precies bij onze smaak past

* wij natuurlijk niet alles zelf houden

* je van het Mexicaanse eten enorme dr.llen draait... Niet normaal, het leken wel buitenaardse wezens!

* mole negro ervoor zorgt dat je poep echt pikzwart wordt, het lijkt alsof je de avond ervoor steenkool gegeten hebt

* bovenstaande 2 regels misschien net iets teveel informatie is...

* ik toch geen pepernoten meegenomen heb, dat was lachen geweest, zie het verhaal van de kruidnootjes, hadden we nog meer kunnen paaien...

* je enorm moet piesen van Aqua Jamaica (limonade van hibiscus), 4x je bed uit 's nachts is een eitje nadat je dit gedronken hebt

* ik op de 2e dag in Mexico een enorme smak gemaakt heb. Helaas zag ik 1 van de miljoenen op- en afstapjes (en drempels en putten en onregelmatigheden) over het hoofd, zwikte zwaar door m'n enkel en kwam met een klap neer op m'n knieën. Blauwe plek en schaafwond aan over gehouden en pijn in m'n handen. Gelukkig is wel alles goed gekomen

* Bea ook een enorme smak maakte. Zij al lopend en kijkende naar de Coca Cola-boom in Acapulco ten val kwam en nu een blauw oog heeft, een snee in haar wenkbrauw en een blauw jukbeen.... Het leven als toerist valt letterlijk niet mee

* de plátanos met crema (gebakken banaan met een soort crème fraiche) in Nederland niet zo lekker zijn als in Mexico, dat wordt weer zwaar afkicken.....

* Paul de lachers op zijn hand kreeg met een verjaardagshoedje... Niet uit te leggen maar het was wel grappig

* net als slappe lach verhaal van Jan en mij, te flauw om te vertellen maar wat een lol

* wij alle peso's opgemaakt hebben die we hadden, ook wel fijn want wat moet je ermee?

* we toch nog lekker konden upgraden naar businessclass. Dat was dus een relaxte reis Amsterdam-Washington. We zelfs een uurtje of 2 geslapen hebben en een uurtje gedommeld, dit voor ons doen best goed is

* er nog zoveel meer te vertellen is maar ik ook wel even blij ben met een schrijfpauze, de rest horen jullie nog wel eens live

* deze reis nog inspirerender was dan we dachten, er borrelt van alles (behalve onze buikjes

Wink

* ik jullie nogmaals wil bedanken voor het enthousiasme n.a.v. onze blogs

wij jullie een geweldig, reislustig maar vooral gezond 2011 willen wensen, maak er een mooi jaar van!

XXX

bikkies

Leuk gedaan!! X

Annemieke

Leuk geschreven Moos!

mia

bedankt voor de mooie verhalen de informatie die wij voorgeschoteld kreeg weer teveel voor woorden en onnoemelijk veel hebben jullie weer mee gemaakt maar jullie hebben gelijk geniet er maar lekker van heb je al weer nieuwe plannen voor de komende vakantie ben er wel nieuwsgierig naar maar meschien kom je het zelf persoonlijk wel vertellen veel lieve groetjes mia

Sylvia

Schitterende afsluiting!

Leon L.

Mooi verhaal weer! Have Fun!

Marijke en Nico

Leuk om te weten. Fijn dat jullie zo genoten hebben.
Nu weer terug in Nederland. Alles weer gewoon. Alles lekker grauw. Gewoon weer erwtensoep met worst en stamppot boerenkool.
Maar ook dat heeft zijn charme.
PS We zullen jullie verhalen en fotos missen.