PaulenMoos.reismee.nl

Hieperdepiep hoera

En ja hoor, daar is ie dan, onze een na laatste dag in Mexico. En wat een bijzonder dag, Anke is jarig, hoera hoera! Gisteren hebben Paul en ik ballonnen en slingers meegenomen uit de supermarkt en met JL afgesproken dat we de bus mogen versieren. maar eerst gaan we naar de supermarkt om een taart te kopen want dat is nog een verrassing. Met de receptie van ons hotel kunnen regelen dat ie daar in de koelkast mag staan dus vamos.

Ook moeten we lunchspullen meenemen voor onderweg dus op naar de super. Echt een geweldige supermarkt ook, de Soriana, heel groot en wat een spullen! We nemen nog wat spulletjes mee voor thuis oa. een kaarsje van met afbeelding van Guadelupe en een rozengeur. We hebben verder al mole negro, tabasco, poedertjes voor aqua fresca, mix voor hele hete saus, tequilla en mezcal... Wie heeft er zin in een Mexicaans etentje?

We zoeken een hele mooie chocoladetaart uit (Anke is dol op chocolade) en laten 'm maar gelijk snijden in de super, lekker makkelijk. Ellen zorgt ervoor dat iedereen straks in de bar zit van hotel Malibu en dan komen wij aan met de taart. Nog wat kaarsjes erbij gekocht, 1 voor Anke, 1 voor Paul want hij is volgende week jarig. O ja, tijdens het etentje gisteravond heeft Anke alvast haar verjaardagscadeautje gekregen van M&I, Bea, en ons, een heel leuk armbandje, heeft Meia voor gezorgd. We droppen de taart af in het hotel en gaan even een lekker zwemmetje doen in het zwembad, het is pas 8.30 uur en om 10.00 uur hoeven we ons pas te melden bij de bus. Even lekker in het water dobberen, beetje zonnen en dan voor de allerlaatste keer onze koffer inpakken. Spullen voor vanavond en vrijdag bovenop en alle spullen die niet in de handbagage mogen de koffer ingooien, het zal niet de 1e keer zijn dat er toch iets ongeoorloofds inzit. We hebben onze vliegtuigkleding nog even laten wassen. Ik had maar 1 lange broek mee (die had ik aan) en Paul z'n tequila was een beetje gaan lekken in zijn koffer en was op zijn trui en spijkerbroek terechtgekomen. Nu hebben we weer frisse kleren en ruiken we niet als 2 muffe toeristen.

Om even voor tienen staan we voor de bus en kan het versieren beginnen. Gelukkig heb ik sporttape bij me dus de slingers kunnen vastgezet worden. Nu nog even een pakje ballonnen opblazen en de partyhoedjes voorbereiden en dan kunnen we taart gaan eten. Het is wel bloedheet in de bus, het is al ruim over de 25 graden en de airco staat nog niet aan, niet te harden daarbinnen. Maar, het resultaat mag er zijn, als dit geen verrassing meer is....

Nu nog even de koffers op de gang zetten, uitchecken, handbagage in de bus droppen en de taart ophalen. Zodra iedereen in de bar zitten lopen wij met de taart en brandende kaarsjes al zingend de bar in. Anke en Paul vinden het geweldig, zo is Anke toch nog een beetje jarig en heeft Paul een voorproefje gekregen. Hopelijk wordt hij ook nog in het zonnetje gezet...

Na een half uurtje koffie met taart is het echt tijd om te gaan, we nemen afscheid van Meia en Ineke en gaan voor de laatste keer de bus in, hoewel, morgenochtend nog een keertje... Geen toeristische stops dit keer, geen microfoon met Ellen d'r stem, nee, het is afgelopen deze rondreis. Natuurlijk wel lol in de bus, vooral onderbroekenlol maar het is wel gezellig. Anke vond het helemaal top, de versierde bus, ze is echt jarig vandaag!

Rond 17.00 uur komen we aan in Mexico-stad, het is best snel gegaan. Dit keer moeten we wel alles uit de bus halen. JL z'n vrouw en kinderen zijn naar het hotel gekomen, leuk voor hem, hij zal ze best gemist hebben. We worden ingecheckt, trekken onze lange broek en trui aan (het is onder de 20 graden) en gaan de stad in. De 1e dag dat we hier waren, waren we te moe maar we willen nu graag de winkelstraat en verlichte Zócalo zien. Onderweg nog even bij de aangeraden Italiaan eten en dan nog even borrelen met de overblijvers. Zij worden morgen al om 6.00 uur opgehaald dus dat is wel erg vroeg om ze nog uit te zwaaien dus dat doen we vanavond. De Zócalo is geweldig! In 2 weken tijd hebben ze hier alles omgetoverd naar een weergaloze Kerstsfeer. Er is een schaatsbaan met tribunes, een hal waar je sneeuw kan kopen om daar een workshopje me te doen. Enorme led-verlichte figuren op de gebouwen, een Kerstmarkt, echt helemaal leuk!

Wat opvalt hier zijn 2 dingen: 1) bij een 'elektronicazaak' werd een concert vertoond van Andre Rieu, er stond een rijtje mensen met open mond naar te kijken, helemaal leuk! 2) er zijn hier echt E (met een hoofdletter)norm veel juwelierszaken. Natuurlijk worden er nog een behoorlijk aantal bekeken maar het is veel goud en daar hou ik niet van (ja, witgoud zei zij decadent).... Dus lopen we langzaam richting de Italiaan waar we lekker hebben gegeten en een lekker wijntje drinken. Net iets voor negenen komen we aan in het hotel en daar zitten ze al gezellig te borrelen, we sluiten aan en na een uurtje houden we het voor gezien, we gaan afscheid nemen... Nog 1 nachtje slapen en we vliegen terug naar Nederland....